ЗАТВЕРДЖЕНО РІШЕННЯМ VІ СЕСІЇ ТЕТІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ VІІ СКЛИКАННЯ № 202-06-VІІ від «29» травня 2018 року | ПОГОДЖУЮ НАЧАЛЬНИК УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ТЕТІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ __________Т.І.КОРОБКО від «28» травня 2018 року |
СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
«ТЕТІЇВСЬКИЙ ЗАКЛАД
ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1»
ТЕТІЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ТЕТІЇВ 2018
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. 1 Опорний Комунальний заклад «Тетіївський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1» Тетіївської міської ради Київської області створено засновником згідно чинного законодавства України – рішенням шостої сесії сьомого скликання Тетіївської міської ради
№ 202-06-VII від 29 травня 2018 року «Про створення опорного Комунального закладу «Тетіївський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1».
1. 2 Повне найменування закладу - Комунальний заклад «Тетіївський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1» Тетіївської міської ради Київської області, скорочене найменування – КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1».
1. 3 Форма власності – комунальна.
1. 4 Юридична адреса Комунального закладу «Тетіївський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 1»: 09801, Київська область, Тетіївський район, місто Тетіїв, вулиця Центральна, 107, телефони 5 - 53 - 54, 5 - 53 - 55.
1. 5 КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1» (далі – освітній заклад) є юридичною особою публічного права, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.Філії закладу не є юридичною особою. Філії наділяються майном засновника, котрий їх створив, та виконує функції опорного закладу за рішенням засновника Тетіївської міської ради на підставі положення, що затверджуються засновником. Опорний заклад та його філії утворюють освітній округ.
1. 6 Засновником (власником) освітнього округу є Тетіївська міська рада Київської області.
До складу освітнього округу входять:
- КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1»;
- філії, які створюються відповідним рішенням засновника.
1.7 Головною метою округу (опорний заклад, його філії) є забезпечення реалізації права громадян на здобуття безкоштовної повної загальної середньої освіти.
1.8 Головними завданнями освітнього округу є:
- створення єдиного освітнього простору;
- забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти;
- створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання;
- раціональне і ефективне використання наявних ресурсів суб'єктів округу, їх модернізації.
Головними завданнями округу (опорного закладу, його філій) є концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів , створення єдиної системи виховної роботи.
1.9 Округ (опорний заклад, його філія) у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами Верховної Ради України, указами й розпорядженнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, наказами галузевого Міністерства, актами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, Положенням про заклад загальної середньої освіти та цим Статутом.
1.10 Опорний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
- безпечні умови освітньої діяльності;
- дотримання державних стандартів освіти;
- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами, у тому
числі зобов’язань за міжнародними угодами;
- дотримання фінансової дисципліни.
1.11 У КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1» мовою освітнього процесу є державна мова.
1.12 В освітньому окрузі можуть формуватись класи з поглибленим вивченням окремих предметів (8-9 класи) та профільні класи (10-11 класи). В залежності від запитів дітей, батьків, громадськості, за наявності відповідного програмно-методичного, кадрового та матеріально-технічного забезпечення профіль навчання (10-11 класи) та поглиблене вивчення окремих предметів (8-9 класи) може змінюватись.
1.13 Опорний заклад має право:
- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із управлінням освіти Тетіївської міської ради Київської області;
- визначати варіативну частину робочого навчального плану;
- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
- спільно з вищими навчальними закладами проводити експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб та благодійні внески;
- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України.
1.14 У опорному закладі створюються та функціонують різні методичні об’єднання.
1.15 Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються управлінням освіти Тетіївської міської ради, здійснюються Тетіївською центральною районною лікарнею.
1.16 Взаємовідносини опорного закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
2.1 Опорний заклад працює за річним та перспективним планом.
В планах роботи відображаються найголовніші питання роботи навчального закладу, визначаються перспективи його розвитку.
Плани роботи затверджуються педагогічною радою навчального закладу.
2.2 Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, що складається на основі типових освітніх програм, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
2.3 Опорний заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
2.4 Опорний заклад працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України та забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
2.5 Відповідно до освітньої програми педагогічні працівники освітнього закладу можуть самостійно добирати програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів, мають право на розробку та впровадження власних навчальних програм.
2.6 Заклад обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до чинного законодавства та власного Статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.
2.7 Опорний заклад здійснює освітній процес за груповою та індивідуальною формою навчання, виходячи з кількості учнів та кількості класів. Відповідно до кількості годин у освітній програмі розраховується час на кожний урок.
2.8. Відповідно до поданих батьками або особами, що їх замінюють, заяв освітній заклад за погодженням управління освіти Тетіївської міської ради створює умови для прискореного навчання та навчання екстерном.
2.9. Опорний заклад може виконувати освітні програми і надавати платні послуги на договірній основі згідно з переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.
2.10. Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
2.11. Структура та тривалість навчального року, навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1» у межах часу, передбаченого освітньою програмою, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей регіону тощо.
Безперервна навчальна діяльність у класній кімнаті триває 35 хвилин (для 1 класів), 40 хвилин (для 2-4 класів), 45 хвилин (для 5- 11(12) класів).
Різниця в часі навчальних годин перших - четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями.
Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.
2.12. Для учнів 5 – 9-х класів допускається проведення підряд двох уроків під час лабораторних і контрольних робіт, написання творів, а також уроків трудового навчання та інформатики.
2.13. Заклад може обрати інші, крім уроку, форми організації навчально-виховного процесу.
Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, в освітньому закладі можуть проводитись індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.
2.14. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) – 20 хвилин.
2.15. Розклад уроків складається відповідно до освітньої програми закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором освітнього закладу.
2.16 Відволікання учнів від навчальних занять для впровадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
2.17 Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною та освітньою програмами, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
2.18 Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.
2.19 Тетіївська міська рада закріплює за освітнім закладом відповідну територію обслуговування і до початку навчального року бере на облік учнів, які мають відвідувати школу.
2.20 Зарахування учнів до закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом директора освітнього закладу.
2.21 Керівник закладу ознайомлює батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до навчального закладу, його Статутом, Правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, які регламентують організацію освітнього процесу.
2.22 Для зарахування учня до закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до освітнього закладу III ступеня – документ про відповідний рівень освіти.
До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років. Зарахування учнів до класів із поглибленим вивченням окремих предметів здійснюється на безконкурсній основі на підставі письмової заяви батьків (осіб, які їх замінюють) відповідно до здібностей та інтересів учнів, рівня їх навчальних досягнень з предмета, з урахуванням рекомендацій учителів відповідних предметів та практичного психолога закладу.
2.23 Іноземні громадяни зараховуються до опорного закладу відповідно до чинного законодавства.
2.24 Переведення учнів закладу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
2.25 У разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини вибуття. У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.
2.26 У опорному закладі першого ступеня навчання для учнів 1 – 4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу може бути створена група продовженого дня.
Зарахування до групи продовженого дня і відрахування дітей із неї здійснюється наказом директора навчального закладу на підставі заяв батьків (осіб, які їх замінюють).
Режим роботи групи продовженого дня затверджується наказом директора школи.
2.27 Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів закладу визначаються Міністерством освіти і науки України.
2.28 Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
2.29 У першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради навчального закладу може надаватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу.
2.30 Навчання у випускних 4, 9 та 11 класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України.
В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я.
2.31 Порядок переведення і випуск учнів освітнього закладу визначається «Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів і форм власності», затвердженої Міністерством освіти і науки України.
2.32 Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмовий матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (або осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями інклюзивно – ресурсного центру. За висновками фахівців такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних школах (школах-інтернатах) або навчатися за індивідуальними освітніми програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють). Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
2.33 За результатами навчання випускникам освітнього закладу видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.
Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи III ступеня, професійно-технічного навчального закладу, вищого навчального закладу I-II рівня акредитації.
Учням, які закінчили старшу школу 11-й клас, видається атестат про повну загальну середню освіту.
Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.
Учні, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.
2.34 За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8, 10 класів можуть нагороджуватися Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні», а випускники закладів III ступеня Похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями – золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «За досягнення у навчанні». За відмінні успіхи в навчанні випускникам закладу II ступеня видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки України.
За успіхи у навчанні учням освітнього закладу можуть встановлюватися інші форми морального та матеріального заохочення.
2.35 Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
2.36 Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтв, атестатів, Золотих і Срібних медалей, Похвальних грамот та листів здійснюється управлінням освіти Тетіївської міської ради Київської області.
2.37 Виховання учнів у освітньому закладі здійснюється під час уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.
2.38 Цілі виховного процесу в закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
2.39 У освітньому закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
Примусове залучення учнів до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
2.40 Дисципліна в освітньому закладі дотримується на основі взаємоповаги всіх учасників освітнього процесу, дотримання Правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу.
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.
ІІІ. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі є учні, педагогічні працівники, бібліотекар, практичний психолог, інші спеціалісти закладу, керівники, батьки або особи, які їх замінюють.
3.2 Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Статутом закладу, Правилами внутрішнього розпорядку закладу.
3.3 Учень – особа, яка навчається і виховується в закладі.
3.4 Учні закладу мають гарантоване державою право на:
- доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти у закладі;
- вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів,позакласних занять;
- безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
- користування навчальною, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою закладу;
- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
- отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;
- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини;
- участь в роботі органів самоврядування закладу;
- участь в роботі добровільних самодіяльних об’єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
- повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
- захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.
3.5. Учні закладу зобов’язані:
- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
- підвищувати свій загальний культурний рівень;
- брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та освітньою програмою закладу, цим Статутом;
- дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;
- виконувати вимоги педагогічних та інших працівників закладу відповідно до Статуту та Правил внутрішнього розпорядку закладу;
- брати участь у різних видах трудової діяльності;
- дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;
- дотримуватися вимог Статуту, Правил внутрішнього розпорядку закладу;
- дотримуватися правил особистої гігієни.
3.6. Учні закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до Статуту і Правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
3.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки.
3.8. До педагогічної діяльності у закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
3.9. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників закладу, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про освіту» та іншими законодавчими актами.
3.10. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства керівником закладу.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається освітньою програмою, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
3.11. Керівник закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернею, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, Правилами внутрішнього розпорядку та Статутом закладу.
3.12. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.
Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою програмою, навчальними програмами чи іншими документами, що регламентують діяльність навчального закладу, здійснюється лише за їх згодою.
3.13. Педагогічні працівники закладу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії), а також педагогічне звання «Старший учитель», «Учитель-методист», «Педагог-організатор-методист» та інші.
3.14. Педагогічні працівники закладу мають право:
- самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я учнів;
- брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів закладу та інших органів самоврядування закладу, в заходах, пов’язаних з організацією освітньої роботи;
- обирати форми та здійснювати підвищення своєї кваліфікації; навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
- проводити в установленому порядку науково-дослідницьку, експериментальну, пошукову роботу;
- вносити керівництву закладу і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення освітньої роботи;
- на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
- порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
3.15. Педагогічні працівники закладу зобов’язані:
- забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
- контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
- нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, керівника навчального закладу;
- сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я;
- виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
- виконувати Статут закладу, Правила внутрішнього розпорядку, умови Колективного договору;
- брати участь у роботі педагогічної ради;
- виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб;
- повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
- готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
- дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;
- постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної культури;
- виконувати накази і розпорядження керівника навчального закладу, органів управління освітою;
- вести відповідну документацію.
3.16. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.
3.17. Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством та Правилами внутрішнього розпорядку закладу.
3.18. Батьки учнів, вихованців та особи, які їх замінюють, мають право:
- обирати навчальний заклад та форми навчання і виховання дітей;
- створювати батьківські громадські організації та брати участь в їх діяльності, обирати і бути обраними до ради школи та органів громадського самоврядування;
- звертатися до органів управління освітою, керівника закладу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
- приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;
- брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази закладу;
- на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.
3.19. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
- створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
- забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту закладу;
- поважати честь і гідність дитини та працівників закладу;
- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
- виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Батьківщини, сім’ї, державної та рідної мов;
- повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
- виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
3.20. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
ІV. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ
4.1. Керівництво закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються законом, статутом КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1» та трудовим договором. Керівником (директором) закладу освіти може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня спеціаліста або магістра, стаж педагогічної або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, фізичний і психічний стан, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.
4.2. Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору. Строковий трудовий договір укладається на шість років (на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії. Після закінчення строку, на який укладено трудовий договір, трудові відносини припиняються.
Одна і та сама особа не може бути керівником відповідного закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки. До першого строку включається дворічний строк перебування на посаді керівника закладу загальної середньої освіти, призначеного вперше.
4.3. Керівник закладу:
- здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
- організовує освітній процес;
- забезпечує контроль за виконанням освітніх програм, якістю навчальних досягнень учнів;
- відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
- створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
- розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;
- підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
- сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;
- забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
- вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
- контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
- видає у межах своєї компетенції накази та контролює їх виконання;
- щороку звітує про свою роботу на загальних зборах.
4.7. Директор закладу освіти є головою педагогічної ради – постійно діючого колегіального органу управління закладом.
4.8. Колегіальним органом управління КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів
№ 1» є педагогічна рада.
Усі педагогічні працівники закладу освіти повинні брати участь у засіданнях педагогічної ради.
Педагогічна рада закладу загальної середньої освіти:
- планує роботу закладу освіти;
- схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу освіти та оцінює результативність її (їх) виконання;
- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, схвалює щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;
- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;
- розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників закладу освіти та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків.
4.9. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин від її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос головуючого на засіданні є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом її засідання, підписуються головуючим на засіданні та секретарем.
4.10. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу у закладі освіти.
4.11. Рішення педагогічної ради закладу загальної середньої освіти вводяться в дію рішеннями керівника закладу.
4.12. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.
4.13. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.
Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів колективу визначаються Положенням, який затверджений на загальних зборах.
Загальні збори заслуховують звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу.
4.14. У навчальному закладі можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.
V. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА
5.1. Матеріально-технічна база освітнього закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі освітнього закладу.
5.2. Майно освітнього закладу належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту освітнього закладу та укладених ним угод.
5.3. Освітній заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
5.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна освітнього закладу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані освітньому закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
5.5. Для забезпечення освітнього процесу база освітнього закладу складається із навчальних кабінетів, деревообробної та металообробної майстерень, спортивного й актового залів, бібліотеки, архіву, медичного, комп’ютерного кабінетів, їдальні, кабінетів музейної справи, кабінетів адміністрації та обслуговуючого персоналу.
5.6. Освітній заклад має земельну ділянку, де розміщується спортивний майданчик.
VІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
6.1. Фінансово-господарська діяльність освітнього закладу здійснюється через Централізовану бухгалтерію управління освіти Тетіївської міської ради на основі Бюджетного Кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів, його кошторису.
6.2. Джерелами формування кошторису освітнього закладу є:
- кошти бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеному Державним стандартом загальної середньої освіти;
- благодійні внески юридичних і фізичних осіб;
- інші джерела, не заборонені законодавством.
6.3. Освітній заклад має право згідно із законодавством придбавати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
6.4. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в освітньому закладі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований освітній заклад.
6.5. Звітність про діяльність освітнього закладу ведеться відповідно до законодавства.
VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО
7.1. Освітній заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
7.2. Освітній заклад має право відповідно до чинного законодавства укладати договори про співробітництво з освітніми закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
VІІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ
8.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1» здійснюється відповідно доЗаконів України«Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
8.2. Формами державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти є:
- плановий (позаплановий) інституційний аудит;
- позапланова перевірка.
8.3. Інституційний аудит закладу освіти є єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.
Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.
8.4. Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит і позапланові перевірки у порядку, передбаченому Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ЗАКЛАДУ
9.1. Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів
№ 1»приймає його засновник.
9.2. У разі реорганізації чи ліквідації КЗ «Тетіївський ЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1» засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти.
X. ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ
10.1. Зміни до Статуту Тетіївського НВК затверджуються засновникам закладу освіти шляхом викладання Статуту в новій редакції.
10.2. Зміни до Статуту Тетіївського НВК здійснюються при змінах чинного законодавства та в інших випадках за рішенням засновника.
10.3. Зміни до Статуту Тетіївського НВК набувають юридичної сили з моменту їх державної реєстрації згідно з чинним законодавством.
Тетіївська міська рада, що є юридичною особою за законодавством України, місцезнаходження: Київська область, м.Тетіїв, вул. Я. Острозького, 5, зареєстрована Тетіївською районною державною адміністрацією від 15.02.2018 року, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 1 349 120 0000 000760, код ЄДРПОУ 42096329, в особі міського голови Майструка Руслана Володимировича, що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Коментарi