план заходів

КЗ «ТетіївськийЗЗСОІ-ІІІступенів № 1» ТетіївськоїміськоїрадиКиївськоїобласті,спрямованихназапобіганнятапротидіюбулінгу (цькуванню)

№ з/п ЗАХОДИ Відповідальні за проведення Термін виконання
1. Перевірка приміщень, території закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу. Заступник директора з господарчої частини Упродовж року
2. Проведення класних батьківських зборів«Запобігання та протидія булінгу в учнівському середовищі». Класні керівники 1-11-их класів, Практичний психолог Згідно графіка
3. Інформування батьків про булінг та його види. Соціальний педагог Вересень
4. Нарада вчителів «Що потрібно знати про булінг». Адміністрація Практичний психолог Литсопад
5. Засідання методичного об’єднання класних керівників «Профілактика булінгу як соціального явища в шкільному середовищі». Голова м/о класних керівниківПрактичний психолог Березень
6. Організація та проведення годин класних керівників із питань попередження та запобігання булінгу, превентивного виховання, формування загальнолюдських моральних цінностей (тренінгових занять, тематичних квестів, психологічних ігор, дискусій, розмов по колу, «круглих столів», бесід, ситуативно-рольових ігор тощо). Класні керівники 1-11-их класів Упродовж року
7. Проведення спільно з представниками Тетіївського відділу поліції головного управління Національної поліції заходів щодо попередження булінгу та відповідальність у разі його здійснення. Заступник директора з виховної роботи Кл. кер. 1-11-их класів Упродовж року
8. Психодіагностика здобувачів освіти (вибірково) на визначення схильності до агресивної поведінки Практичний психолог Упродовж року
9. Проведення тематичних бесід, відеолекцій, тренінгових занять щодо запобігання та протидії булінгу, формування моральних цінностей за участю громадських організацій та провідних спеціалістів. Заступник директора з виховної роботи Педагог-організатор Кл. керівн. 1-11-их класів Упродовж року
10. Систематичне здійснення аналізу створення безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти, навчальних ситуацій. Адміністрація Педагог-організатор Кл. керівн. Упродовж року
11. Перегляд та обговорення школярами тематичних відеофільмів Класні керівники 1-11-их класів Упродовж року
12. Підготовка пам’яток для здобувачів освіти «Як протидіяти боулінгу». Практичний психолог Соціальний педагог Упродовж року
13. Тематичні загальношкільні лінійки для учнів 9-11-их класів «Все про кібербулінг». Педагог-організатор Лютий
14. Підготовка проектів «Життя без насильства». Кл. керівники Березень
15. Підготовка методичних рекомендацій для класних керівників щодо проведення заходів із питань попередження булінгу. Заступник директора з виховної роботи Упродовж року
16. Тематичні години психолога та соціального педагога з питань протидії булінгу, створення доброзичливого мікроклімату в колективі, формування моральних цінностей («Профілактика насильства в учнівському середовищі», «Що таке булінг? Як себе захистити?», «Що таке агресія? Як навчитися нею керувати?», «Як правильно дружити», «Причини виникнення боулінгу», «Конфлікт. Як його вирішувати» тощо). Практичний психолог Соціальний педагог Упродовж року
17. Семінар класних керівників «Що таке булінг? Його різновиди та адміністративне покарання». Голова м/о кл. керівників Практичний психолог Січень
18. Тренінгове заняття учням 5-го класів «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» Практичний психолог Січень
19. Поради «Як допомогти дітям впоратися з булінгом» Практичний психолог Упродовж року
20. Батьківський всеобуч на тему «Безпечне середовище. Булінг. Адміністративні стягнення порушників». Практичний психолог Учитель правознавства Січень
21. Перегляд відео – презентацій «Булінг у школі. Як його розпізнати. Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнавання та захист дитини» учнями 2-4-х класів Класні керівники Лютий
22. Поради батькам, як зменшити ризик булінгу для своєї дитини Кл. керівн. Практичний психолог Березень
23. Перегляд відео – роликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися » Кл.керівн. Соціальний педагог Березень
24. Консультативний пункт «Скринька довіри » Практичний психолог Упродовж року
25. Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу». Класні керівники Практичний психолог Квітень
26. Години спілкування учням 2-11-х класів на тему «Кібербулінг» Класні керівники Квітень
27. Тренінгове заняття «Як протистояти тиску та відстоювати власну позицію» учням 5-6 класів Практичний психолог Травень
28. Анкетування учнів 2-11 класів «Насильство в родині» Практичний психолог Травень

Поради психолога учителям

Особистіснозорієнтованийпідхідунавчанніґрунтуєтьсянасприйняттііндивідуальності, самоцінностідитиниякносіясуб'єктивногодосвіду, якийскладаєтьсяунеїзпершихднівжиття.

* Учитель, ставлячись до учня як до особистості, дає йому змогу саморозвиватися й самореалізовуватися, враховує його можливості, особливості, здібності. Взаємодія між вчителем та учнем має будуватися на основі єдності позицій, бажань, а не вимушеного спілкування.

* Найголовніше завдання вчителя: максимально активізувати внутрішні ресурси своїх вихованців, щоб вони самі могли успішно впоратися з різноманітними навчальними, а в подальшому - виробничими проблемами. Дітей слід навчити на оптимальному рівні виявляти свій інтелектуально - вольовий і моральний потенціал.

* Особистість педагога - лише передумова виховання дитини. Трансляція його позитивних якостей відбувається лише тоді, коли він, встановлюючи зв’язки з дітьми, створює й збагачує їхній досвід емоційних переживань.

* Якщо вчитель ставитиметься до учня без справжнього інтересу і поваги, у того не буде жодних підстав сприймати себе як особистість.

* Щоб зрозуміти учня, його думки, почуття, вчинки, треба брати емоційну участь у стосунках з ним, навчитися відчувати до нього постійний інтерес. Позиція безпристрасного арбітра згубна для справи.

* Такому вчителю, форми і способи діяльності якого статичні, не змінюються від уроку до уроку, від року до року, сьогодні нічого робити в класі.

* Якщо учень не сприймає ваших дій (способів впливу) щодо нього, то це означає лише одне: ці дії не відповідають його особистісним особливостям.

* Якщо вам потрібно висловити зауваження учневі, то зробити це слід дружелюбно і з повагою до нього. Ваше несхвалення його поведінки в певній ситуації втратить негативний ефект.

* Якщо виник конфлікт з учнем, не шукайте способів будь-що утвердити свою правоту. Спробуйте знайти взаємоприйнятні шляхи його розв’язання.

* У багатьох своїх учнях учитель вбачає однодумців і спільників. Досягти професійного успіху вчитель може, лише узгоджуючи свої дії з ними.

Поради вчителю

Кожен з нас по-різному починає свій урок. Хтось має звичку запізнитися, хтось економить час і кидає учням «Добридень. Не вставайте. Розпочнемо урок», хтось вітається традиційно «Доброго дня, діти. Сідайте, будь ласка». Дуже часто, вчитель поєднує вітання з невербальними засобами, вражаючими увагу, готовність до контакту. Початок уроку – це той самий час, коли закладається темп, настрій, тон спілкування. Тому досить важливо правильно розпочати урок. Вирази «добридень» і «доброго ранку» несуть в собі позитивний настрій. Але ніколи не вітайтеся з класом, відкриваючи журнал, записуючи число на дошці, тощо. Таке вітання нічого не значить, і ніяк не вплине ні на вас, ні на учнів.

Тому, заходячи до класу привітайте всіх присутніх посмішкою, зупиніться перед дошкою, витримайте паузу (стільки, скільки буде потрібно, але ні у якому разі не робіть, замість привітання, з самого початку уроку ніяких зауважень) та щиро привітайтесь: «Доброго ранку. Я рада всіх вас бачити».

Використовуючи цей прийом ви дуже швидко помітите, що без такого початку хороший урок важко розпочати.

Змінити «Ти – повідомлення» на «Я-повідомлення».

Майже всі повідомлення що ми адресуємо дитині під час уроку містять у собі слово «ти»: «Ти повинен…», «Ти не вмієш». Але у таких випадках вже саме слово «Ти» впливає на дитину, як звинувачення та примушує її прийняти захисну позицію. Інша справа «Я-повідомлення». Воно показує наше ставлення та почуття не до самої дитини, а до поведінки. Наприклад: «Я не можу проводити урок якщо в класі так шумно», «Мені не подобається коли запізнюються». На перший погляд різниця між «Я-повідомленням» та «Ти-повідомленням» незначна. Однак реакція дитини дуже різна: у першому випадку учень відгороджується, огризається, у другому ж дитина має можливість довідатися про нас дорослих. Якщо ми відкриті у виявлені своїх почуттів і діти стають більш щирими у виявленні своїх. А також ми даємо можливість дітям самим прийняти рішення. І тоді вони починають враховувати наші бажання і переживання.

Якщо коротко, то «Я-повідомлення» охоплює три моменти: поводження дитини, (констатація вчинку дитини) почуття дорослого, (констатація ваших переживань) наслідки поводження дитини для дорослих (констатація наслідків поводження дитини). Наприклад: замість «Мені не подобається, що ти такий нечепурний» використо-вуйте свої пропозиції «Мені не подобається, коли брудними руками беруть книгу».

Навчитися користуватися цим методом важко, але якщо ви попрацюєте над собою і будете наполегливо йти в цьому напрямку, вас чекає успіх та радість теплих відносин з дітьми.

Не навішувати ярликів

Дуже часто , не стримуючи емоції, ми починаємо говорити хто є хто. Ми навішуємо ярлики на дітей і тим самим заганяємо їх у жорстокі рамки, закріплюємо за ними ці риси. «Він неуважний», «Вона двієчниця», «Він безглуздий» ці вирази створюють дитяче уявлення про себе та свої здібності. Дуже часто ярлики стають зручною відмовкою та впливають на поведінку учня. Тому, знаючи цей секрет ви можете використовувати його у своїх цілях: частіше застосовуйте у спілкуванні з дітьми «позитивні» ярлики (розумний, добрий, щирий та інші). Це допоможе вам та дітям досягти успіху.

Опиратися на позитивне!

Часто ми буваємо принципові та не терпимо недоліків. Але ж, зосереджуючись на них, ми тим самим виховуємо брехунів та грубіянів. Дитина сприймає будь-які прямі звинувачення та осудливі слова як несправедливе ставлення, або зовсім не приймає цього. Тому, якщо ми змінемо такий стиль поведінки на похвалу, добрий погляд, підтримку, то вже через тиждень помітимо, що наші діти слали добрішими, слухнянішими, веселішими. Необхідно знаходити найменший привід для заохочення. Не обов’язково казати кожній дитині, що вона талановита, успішна, розумна. Просто спробуйте вчасно вказувати дитині на те, що в неї добре виходить, похвалити за старання. Це досить ефективний спосіб виховного впливу. Якщо ми прагнемо виховувати успішну, впевнену, самостійну людину, то повинні постійно підтримувати та мотивувати дитину до успіху. А якщо ж будемо вишукувати в її вчинках тільки недоліки, то в неї може зникнути будь-яке бажання що-небудь робити або ж вона займе оборонну позицію.

Активно слухати

Спілкування дорослого і дитини завжди було найважливішою частиною виховання. Досить часто труднощі в навчанні бувають заховані у сфері її почуттів . Тому якщо учень бажає поспілкуватися з вами окремо, приділить йому декілька хвилин. Можливо саме тоді ви дізнаєтесь про його самі глибокі та важливі переживання. При цьому дуже важливо відмовитися від прямого осуду і повернути дитині такіж відкриті почуття. У активному слуханні виявляється чудова зако-номірність: якщо дитяча радість кимось розділяється, то вона подвоюється, а горе зменшується вдвічі. Врешті решт, якщо ми вимагаємо під час уроку уваги та поваги до себе, то давайте спробуємо бути уважними до учнів! Та пам’ятайте, що важко з тими дітьми, у яких немає щирого контакту з дорослими.

Залишати дитині право на помилку.

Помилятися – означає пізнавати життя. Пам’ятайте про це під час уроків. Прослідкуйте за тим, як ви реагуєте на неправильну відповідь? Чи часто ви використовуєте слово «невірно», «неправильно»? Ці слова повинні зовсім зникнути під час дитячих відповідей. Є багато можливостей сказати про помилку іншими словами: «А якщо ще поміркувати…», «Чому ти так думаєш?», «А ще є думки?», «Хто вважає інакше?». Цим самим ви ніяк не признаєте невдачу відповідача, але надаєте можливість класу шукати правильну відповідь. Таким чином, вчитель перетворює уявлення дітей про помилку на нормальне і корисне явище. Якщо ви навчитесь використовувати цей прийом, то дуже скоро помітите, як змінюються ваші учні! Значно підвищиться активність класу на уроці і навіть дуже сором’язливі та скромні діти будуть самі виказувати бажання висловити свою думку.

Оцінюйте під час уроку.

Саме під час уроку, а не наприкінці. І ви відразу помітите різницю. Зовсім не важко по ходу уроку коментувати хто і на скільки працює, це дає можливість кожному учню вплинути на кінцевий результат. Цей прийом підтримує активність, уважність, старанність дітей під час усього уроку. Спробуйте, і ви побачити наскільки більше матеріалу ви зможете опрацювати!

Відповідь з місця.

Дайте можливість відповідати учням не підіймаючись. Це допомагає, особливо сором’язливим дітям, не розгубитися і більш чітко висловити свою думку. Цей прийом можна широко використовувати під час опрацювання нової теми. Він знижує страх помилки , підіймає рівень активності учнів на уроці, економить час.

Не роздавайте обіцянок.

Буває так, що для зручності ми беремо щоденник з наміром зробити зауваження за поведінку, байдужість тощо. Але з добрих намірів ми все ж таки даємо можливість учню вплинути на ситуацію. Це правильна тактика, вона стимулює та мотивує дитину, дає їй відчути відповідальність. Але цей прийом слід використовувати досить обережно і не давати пустих обіцянок. Наприклад: якщо ви сказали учню, що щоденник буде пустим до першого зауваження… то це повинно так і бути, інакше цей метод дуже швидко втратить вплив.

Звертайтеся до учнів на ім’я.

Характер звертання демонструє бажання розпочати спілкування. Саме у звертанні можна побачити індивідуальний стиль вчителя. У виборі звертання, в інтонації передається настрій вчителя, його відношення до учнів. Недаремно психологи кажуть, що ім’я людини – це самий чудовий звук для неї. Так звертаються тільки досить близькі люди, у той час як прізвище все ж таки залишається більш офіційною формою звертання. Зовсім недопустимо, звертання до одного учня на ім’я, а до іншого на прізвище. Діти сприймають це, як конкретну дискримінацію. Саме у таких випадках дитина робить висновок «вона мене терпіти не може…». До того ж, треба враховувати, що діти люблять шуткувати над прізвищами, перекручувати їх, а це часто викликає засмучення та образу. Іноді і саме прізвище може викликати у свого власника негативні відчуття. Звертатися на ім’я - дуже простий прийом, але досить ефективний, якщо ви бажаєте встановити з класом нормальні дружні відносини.

Введіть традиції свого уроку

Уявіть собі, що ваш предмет – це величезна країна, із своїми законами, територією, мовою (термінами)… А тепер уявіть, що на кожному уроці ви відкриваєте для учнів її таємниці особливості та робите все за для того, щоб їм захотілося бути не просто туристами, а справжніми мешканцями... У кожного народу, в кожній родині існують свої традиції. Спробуйте ввести якусь традицію, звичай саме на своєму уроці. Наприклад: особливе привітання, неповторну фізкультхвилинку, появу казкового чи легендарного героя з визначеннями, видача на заліках «дипломів знавця», проводження брейн-рингів. Тобто, це може бути що завгод-но, головне, щоб таке явище не було одноразовим. Сама проста традиція зміцнює колектив, до того ж ви можете встановити традиції разом із класом. Такий прийом зможе зробити навчання більш цікавішим, а ваш предмет – незвичайним.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ

ДЛЯ ДОСЯГНЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІВИХОВНОЇ РОБОТИ

1. Підвищуйте рівень організованості класного колективу (дисципліно-ваність, робота учнівського самоврядування).

2. Урізноманітнюйте позаурочне життя класу.

3. Підвищуйте рівень розвитку класного колективу (згуртованість, актив-ність, ініціативність учнів, виховний вплив колективу на його членів, рівень розвитку громадської думки).

4. Активно співпрацюйте з класом.

5. Тримайте тісний зв’язок із сім’ями учнів.

6. Проводьте роботу з «проблемними» учнями, надавайте їм педагогічну підтримку на основі індивідуального підходу.

7. Створюйте умови захищеності та комфортності перебування кожного у класі та школі.

В сучасних учнів різко звузилась база практичної діяльності і сучасному педагогу необхідно докладати певних зусиль, щоб розширити її. Якщо не буде організований різнобічний практичний досвід, всі словесні виховні впливи виявляться неефективними, некорисними. Недостатність позитивного досвіду призводить до негативного життєвого досвіду.

Кiлькiсть переглядiв: 439

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.